Zaregistrovať do Noviniek e-mailom
 


Sme certifikovaný partner eTargetu:


Staňte sa našim fanúšikom
na Facebooku:


Prevádzkujeme vlastný portál
MojeObchody.sk


Stiahnite si letáky PPC, SEO

 

 

Vaša PPC reklama v Google sa môže zobrazovať:

1. Vo vyhľadávaní na Google.sk
Potenciálny klient príde na www.Google.sk a vyhľadá kľúčový pojem, napr."LCD televízor". Následne sa Vaša reklama zobrazí pri výsledkoch vyhľadávania. Reklama vo vyhľadávaní Google je známa aj ako Google AdWords.

Výhoda:

  • Cielene oslovujete návštevníkov, ktorí hľadajú to, čo Vy ponúkate.

Nevýhoda:

  • Žiadna, táto reklama je najefektívnejšia reklama vôbec. 
  • V budúcnosti sa očakáva podobný trend ako v zahraničí - postupný rast cien za klik pri najkonkurenčnejších pojmoch na neúnosnú úroveň, čoho dôsledkom bude vyššie využívanie kontextovej reklamy.

2. V obsahovej (kontextovej) sieti
Vaša reklama sa bude zobrazovať nie vo vyhľadávaní Google, ale na partnerských portáloch Google ako sú Sme.sk, Inet.sk a pod.. Obsahová sieť Google je známa pod pojmom Google AdSense.

Výhody:

  • Viete osloviť veľkú internetovú populáciu (v podstate akéhokoľvek používateľa internetu).
  • Výhodné na imidžové reklamné kampane, kde chcete docieliť vyššiu znalosť značky, ale menej vhodné, ak čakáte okamžitú návratnosť.
  • Výhodné, ak Váš produkt nie je všeobecne známy a ľudia ho nehľadajú vo vyhľadávačoch, zlepšuje povedomie o značke.

Nevýhody:

  • Výrazne nižšia efektivita ako reklama vo vyhľadávaní na Google.sk.
  • V minulosti bola obsahová reklama necielená, reklama sa zobrazovala komukoľvek a v podstate sa nemusela zobraziť vôbec nikomu, kto mal záujem o Vaše produkty či služby. To sa ale už zmenilo a Google umožňuje rôzne cielenie, v každom prípade je ale kontextová sieť stále menej efektívna ako reklama vo vyhľadávaní na Google.sk.

Mám záujem o viac info o reklame v Google

Možnosti cielenia obsahovej reklamy:

  1. Remarketing
  2. Cielenie podľa kľúčových pojmov
  3. Cielenie podľa záujmov
  4. Cielenie na kategórie
  5. Cielenie podľa adries www stránok
  6. Geografické cielenie

1. Remarketing

Čo je to remarketing? Ako využiť remarketing v praxi?

Remarketing Vám umožňuje osloviť návštevníkov, ktorí v minulosti navštívili vašu web stránku a tímto návštevníkom zobraziť Vašu reklamu.

Príklady využitia remarketingu:

  1. Návštevník príde v pondelok na Vašu web stránku a nenakúpi, ale večer si ide prečítať správy na Sme.sk a pri článku uvidí reklamu na Váš internetový obchod a pripomenie sa mu ... "aha, tu som chcel niečo kúpiť, idem tam a dokončím objednávku".

    Ste napr. online predajca LCD televízorov. Môžete zobrazovať reklamy na LCD televízory osobám, ktoré už navštívili sekciu televíznych prijímačov a predávať im súvisiace produkty z Vašeho eshopu, predávať výkonnejšie produkty a propagovať ostatné relevantné produkty, ako sú domáce kiná či DVD prehrávače. 
     
  2. Návštevník príde na Vašu web stránku a vloží produkt do nákupnéhop košíka, ale neobjedná si. Večer ide čítať správy na Sme.sk a tam uvidí reklamu na Váš eshop s nadpisom "Dokončite objednávku".

    Reklamu tak zacielite na návštevníkov, ktorí chceli objednať (vložili produkt do nákupného košíka), ale nakoniec neobjednali. Alebo sa vo Vašom eshope zaregistrovali, ale nenakúpili.

Reklamu nemusíte Vašim návštevníkom zobrazovať okamžite. Môžete si zvoliť, že reklamu v kontextovej sieti začnete zobrazovať iba tým návštevníkom, ktorí u Vás boli pred 30 dňami (alebo v inom čase). 

Remarketing je nástroj, ktorý môže podporiť návratnosť investícií všetkých typov inzerentov bez ohľadu na zameranie kampane.

2. Cielenie podľa kľúčových pojmov

Pre správne cielenie kontextovej reklamy je potrebný výber správnych kľúčových slov. Ak prevádzkujete internetový obchod s elektronikou, sú vhodné kľúčové slová ako "LCD televízory", "notebook", "fotoaparát" a práve pri článkoch či textoch, kde budú použité tieto pojmy, sa zobrazí Vaša reklama.

Samozrejme, pre čo najefektívnejšiu reklamnú kampaň treba urobiť viac, preto nás neváhajte kontaktovať a s Vašou internetovou reklamou Vám radi pomôžeme.

3. Cielenie obsahovej reklamy podľa záujmov

Ako záujmovo orientovaná reklama funguje?

Ak si často prezeráte web stránky o notebookoch, zaujímate sa o nové typy notebookov, prezeráte weby výrobcov notebookov (čo predpokladá ,že si chcete nový notebook kúpiť), systém zaznamená, že sa zaujímate práve o notebooky.

Keď si večer čítate správy na Sme.sk napr. o výsledkoch hokeja, nezobrazí sa Vám reklama ponúkajúca hokejové potreby (hokej nehráte, reklama na hokejové potreby pre Vás nemá zmysel), ale systém ponúkne reklamu na najnovší typ notebooku. A Vy uvidíte reklamu a poviete si "aha, takýto notebook som hľadal, idem si ho kúpiť."

Viac info o obsahovej reklame cielenej podľa záujmov nájdete na blogu Google.

4. Cielenie kontextovej reklamy na kategórie

Web stránky obsahovej siete boli roztriedené podľa témy. Pokiaľ si zvolíte cielenie obsahovej reklamy na umiestnenie, môžete okrem výberu stránok podľa klúčových slov a URL prechádzať weby taktiež podľa kategórií. Počet kategórií je obrovský. 

Stránky v katalógu sú všetky vyberané a triedené ručne. Z praxe musíme konštatovať, že táto funkcia sa pre slovenské obsahové reklamné kampane zatiaľ nehodí, lebo je roztriedených len veľmi málo web stránok a roztriedené nie sú ani veľmi navštevované web stránky.

Kontextová internetová reklama cielená na kategórie

Viac info o kontextovej reklame cielenie podľa kategórií nájdete na blogu Google.

5. Cielenie podľa adries www stránok

Pokiaľ poznáte URL adresu web stránok, na ktorých sa zobrazuje reklama Google a preferujete zobrazovanie internetovej reklamy práve na týchto web stránkach, je možné cielenie inzerovať na týchto web stránkach.

Kontextová reklama cielená na adresy www stránok

6. Geografické cielenie

Žiaľ geografické cielenie zatiaľ nie je na Slovensku možné. Zatiaľ je možné cieliť len na 3 mestá a ich okolie - Bratislava, Prešov a Košice + 35 km. Nie je možné cieliť iba na Bratislavu, musíte zvoliť aj okolie 35 km. Je možné, že keď čítate túto informáciu, Google podmienky medzičasom zmenil, preto sa neváhajte u nás informovať na aktuálne informácie.

Čo je to kontextová (obsahová) reklama?

Bežná kontextová reklama funguje tak, že ak čítate na Sme.sk článok o švajčiarskej čokoláde, zobrazí sa pri článku reklama na čokoládu, či na výlet do Švajčiarska.


Kontaktujte nás

Máte záujem o PPC reklamu na Google, či reklamu v kontextovej sieti Google? Kontaktujte nás a my Vám zrealizujeme efektívnu reklamnú internetovú kampaň!

Meno a priezvisko *:
Telefón:
E-mail *:
Názov webu:
Mám záujem o služby *:Internetová reklama
PPC reklama v Google
Registrácia firmy na Facebooku Mini
Registrácia firmy na Facebooku Maxi
Registrácia do vyhľadávačov
Ďalšie poznámky *:
Vyriešte tento matematický problém  + *