Zaregistrovať do Noviniek e-mailom

 


Sme certifikovaný partner eTargetu:


Staňte sa našim fanúšikom
na Facebooku:


Prevádzkujeme vlastný portál
MojeObchody.sk


Stiahnite si letáky PPC, SEO

 

 

Aké sú možnosti zobrazenia PPC reklamy?

16.05.2012, 14:57, Peter Polakovic

Vaša PPC reklama sa nemusí zobrazovať len vo vyhľadávaní na Google, ale aj v kontextovej sieti Google AdSence, formou bannerov, v rámci remarketingu alebo na Facebooku alebo na Youtube.com.


biznisweb.sk
Reklamný newsletter od BiznisWeb.sk 14. mája 2012

Aké sú možnosti zobrazenia PPC reklamy?

 

Nezobrazuje sa Vám tento newsletter korektne? - kliknite sem!

Pokiaľ aktívne využívate PPC reklamu, zrejme už viete, že Vaša PPC reklama se môže zobrazovať:

1. Vo vyhľadávaní na Google.sk

Potenciálny klient príde na www.Google.sk a vyhľadá kľúčový pojem, napr."LCD televízor". Následne sa Vaša reklama zobrazí pri výsledkoch vyhľadávania. Reklama vo vyhľadávaní Google je známa aj ako Google AdWords.

 

Výhoda:

Cielene oslovujete návštevníkov, ktorí hľadajú to, čo Vy ponúkate.

Nevýhoda:

Žiadna, táto reklama je najefektívnejšia reklama vôbec. 
V budúcnosti sa očakáva podobný trend ako v zahraničí - postupný rast cien za klik pri najkonkurenčnejších pojmoch na neúnosnú úroveň, čoho dôsledkom bude vyššie využívanie kontextovej reklamy.

2. V obsahovej (kontextovej) sieti

Vaša reklama sa bude zobrazovať nie vo vyhľadávaní Google, ale na partnerských portáloch Google ako sú napríklad Sme.sk, Inet.sk a pod. Obsahová sieť Google je známa pod pojmom Google AdSense.


Výhody:
Viete osloviť veľkú internetovú populáciu (v podstate akéhokoľvek používateľa internetu).
Výhodné na imidžové reklamné kampane, kde chcete docieliť vyššiu znalosť značky, ale menej vhodné, ak čakáte okamžitú návratnosť.
Výhodné, ak Váš produkt nie je všeobecne známy a ľudia ho nehľadajú vo vyhľadávačoch, zlepšuje povedomie o značke.


Nevýhody:
Výrazne nižšia efektivita ako reklama vo vyhľadávaní na Google.sk.

V minulosti bola obsahová reklama necielená, reklama sa zobrazovala komukoľvek a v podstate sa nemusela zobraziť vôbec nikomu, kto mal záujem o Vaše produkty či služby. To sa ale už zmenilo a Google umožňuje rôzne cielenie, v každom prípade je ale kontextová sieť stále menej efektívna ako reklama vo vyhľadávaní na Google.sk.

3. Formou bannerov

Klasická bannerová reklama je v porovnaní s Google AdWords veľmi neefektívna.

Porovnanie efektivity klasických bannerov a PPC reklamy v Google AdWords:

porovnanie efektivity ppc kampani

4. V rámci remarketingu 

Remarketing je funkcia, ktorá umožňuje osloviť ľudí, ktorí v minulosti navštívili Vaše www stránky, a zobraziť im relevantnú reklamu na ostatných stránkach, ktoré v reklamnej sieti Google AdWors navštívia.

Príklad: Na porovnávači tovaru si potenciálny klient vyhľadáva najlacnejší produkt pod kľúčovým slovom "digitálna zrkadlovka", zaujme ho Vaša ponuka, klikne na Váš web, ale povedzme, že z neznámych dôvodov musí nákup produktu prerušiť. O pár hodín si chce prečítať aktuálne články na sme.sk. A čo nevidí? Váš banner. "Aha, toto mi niečo hovorí," povie si a klikne na banner. Vaša ponuka ho zaujme a produkt nakúpi u Vás.

5. Na sociálnych sieťach (napr. Facebook) a na Youtube.com

Facebook reklama je jedným z najpreferovanejších kanálov pre zobrazovanie reklamy. Reklama sa zobrazuje buď náhodne, alebo podľa čoraz lepšieho cielenia ako je:

  • cielenie podľa veku
  • cielenie podľa záujmov
  • cielenie podľa pohlavia

Najnovšie sa reklama zobrazuje prostredníctvom relatívnej novinky - Sponzorované príbehy na Facebooku, čím sa reklama na Facebooku stáva čoraz efektívnejšou.

 

Pri youtube.com reklame máte možnosť vybrať si zobrazenie reklám z viacerých možností. Ide o bannerovú reklamu, textovú či grafickú reklamu vloženú do videa. 15-30 sekundové video, ktoré sa umiestni priamo do obsahu spusteného klipu a sponzorované videá, ktoré sa zobrazujú na základe zadaných kľúčových slov. Všetky tieto nastavenia nájdete v rozhraní Google AdWords.

Staňte sa fanúšikom BiznisWebu:

biznisweb na google plus, google + Biznisweb tvorba www stránok na Facebooku Biznisweb tvorba stránok na Twitteri podnikanie-blog.sk, blog o podnikaní na internete Biznisweb tvorba web stránok na YouTube Biznisweb RSS

 

S pozdravom
kolektív pracovníkov BiznisWeb.sk, info@biznisweb.sk, 0911 265 075; 032 / 743 03 69

© Irisoft s.r.o.

Biznisweb.sk – to je tvorba web stránok, či moderný internetový obchod za 5 minút. Skúška zadarmo. Telefonická a emailová podpora, konzultácie k zvyšovaniu návštevnosti web stránok a online reklama.

 
« Späť


Diskusia: "Aké sú možnosti zobrazenia PPC reklamy?"
Dátum: Meno: Komentár:
- Žiadne komentáre -
Pridať komentár | Zobraziť všetky komentáre